کتاب «سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»، منتخب هشت‌بهشت برای مطالعه دانشجویان


معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این بار کتاب «سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»، اثر نادر ابراهیمی را برای مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت و مطالعه دانشجویان انتخاب کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، نادر ابراهیمی در کتاب «سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»، ابعاد مختلف شخصیتی امام‌خمینی(ره) را در قالب داستان بلندی بررسی‌ می‌کند.
دوران کودکی امام و شکل‌‌گیری شخصیت وی در دامن پر مهر مادر و صاحبه خان (عمه ایشان)، مرام و منش پدر امام و نحوه‌ شهادت ایشان، حضور امام در کلاس درس مدرس، بررسی‌ شجره‌‌نامه اجداد، امام و شرحی از زندگی پدربزرگ ایشان، مراحل ‌آشنایی امام با دختر حاج ‌آقا ثقفی تا ازدواج، از جمله مواردی است که‌ محتوای این داستان را دربر می‌گیرد.
در بخشی از کتاب سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد، می‌خوانید:
هدف شما برای کوتاه‌ مدت خوب است که بنده به‌ عنوان یک طلبۀ کوچک جست‌وجوگر، به این هدف اعتقاد دارم، اما روش‌تان را برای رسیدن به این هدف، روشی درست نمی‌دانم. شما، با دقت و قدرت، به نقاط ضربه‌ پذیر رضاخان ضربه نمی‌زنید، بلکه ضربه‌هایتان را غالباً به‌ سوی او و دیگران، بی‌هوا پرتاب می‌کنید. شما در سنگر مشروطیت ایستاده‌اید. اما یکی از رهبران ما، سال‌ها پیش، از مشروعیت سخن گفته است و در اسلام، شرع مقدم بر شرط است.
نویسنده کتاب، نادر ابراهیمی(1315- 1378) داستان‌نویس ایرانی بود.علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده است. ابراهیمی از معدود سخنوران ایرانی به‌شمار می‌رود که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است.
دانشجویان علاقه‌مند کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir روز جمعه 27 بهمن 1402 از ساعت ۹ تا ۲۴ در مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت شرکت و با یکدیگر رقابت کنند.
دانشجویان برای شرکت در مسابقه کتابخوانی باید به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران مراجعه کنند. به برگزیدگان این مسابقه جوایز 5 میلیون ریالی اهدا می‌شود.
هم‌چنین دانشجویان می‌توانند در کانال ایتا مسابقات کتابخوانی هشت‌بهشت به شناسه FJUTBookRC@ عضو شوند.
نسخه الکترونیکی کتاب در برنامه کاربردی فراکتاب و فیدیبو موجود است.
معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این مسابقه را با همکاری و مشارکت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دانشگاه پیام‌نور، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ، خانه کتاب و ادبیات ایران و دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کند.