معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «از شریف تا لس‌آنجلس»، به قلم پرویز سعادتی را پنجمین کتاب از سومین دوره مسابقه دانشجویی کتابخوانی «هشت بهشت» اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این  کتاب خاطرات «مجتبی عطاردی»، از اساتید دانشگاهی ایران که 500 روز اسارت را در آمریکا تجربه کرده است.

کلیدی‏‌ترین موضوع کتاب و شاید انگیزه اصلی نگارنده و دکتر عطاردی از انتشار کتاب، پاسخ به این پرسش است که چرا استادان ایرانی که در همین سال‏‌ها به آمریکا یا سایر کشورهایی که پلیس ویژه تحریم آمریکا در آن‌ها مستقر است، رفته‏‌اند، دستگیر شده‌‏اند.

عطاردی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: زندانی شدن یک استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی در یک کشور بیگانه تا آنجا که من می‌دانم پیش از دستگیری من رخ نداده بود. به‌ویژه زندانی در زندان بزرگترین قدرت اهریمنی دنیا. این رخ‌داد حتی تصورش هم به ذهن همکاران ما خطور نمی‌کرد. پس از آزادی از زندان و اسارت خیلی از همکاران و نیز برخی از رجال سیاسی کشور توصیه فرمودند شرح این دوران زندان و اسارت را بنویسم تا علاوه‌بر این‌که در تاریخ باقی بماند، شاید برای اساتید دیگر مفید باشد و با مطالعه و آگاهی از آن آمادگی برای وقوع چنین رخ‌داد و یا اقدامات پیشگیرانه برای آن تدبیر نمایند.

پنجمین مسابقه سراسری دانشجویی کتابخوانی«هشت بهشت»، جمعه 27 آبان‌ماه 1401  به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دانشجویان علاقه‌مند کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir روز جمعه 27 آبان‌ماه از ساعت 9 تا 24 در این مسابقه کتابخوانی شرکت و با یکدیگر رقابت کنند.

ثبت‌نام در سایت، برای شرکت در مسابقه الزامیست.

به دانشجویان برگزیده این دوره از مسابقات جوایز 5 میلیون ریالی اهدا می‌شود.

نسخه الکترونیکی کتاب «از شریف تا لس‌آنجلس»، در بن‌سازه(پلتفرم) طاقچه موجود است.

دانشجویانی که در ورود به سایت و یا ثبت‌نام مشکل دارند به آیدی زیر اطلاع دهند.

@FarhangiJUT

عضویت در کانال ایتا مسابقات کتابخوانی هشت بهشت :

@FJUTBookRC

آدرس صفحه اینستاگرام :

https://instagram.com/fju_tehran?utm_medium=copy_link

انتهای پیام