• کتاب «رویای نیمه شب»، منتخب هشت‌بهشت

    معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «رویای نیمه شب»، اثر مظفر سالاری را برای مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت و مطالعه دانشجویان انتخاب کرده است.به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، رویای نیمه شب، رویایی است از جنس عشق که در فضای مذهبی شهر…
  • آزمون کتاب «سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»

    آزمون در روز جمعه 27 بهمن ماه از ساعت 9 صبح الی 24 در دسترس خواهد بود. و هر دانشجو صرفا یک مرتبه حق شرکت در آن را دارا می باشد.
  • ثبت‌نام مسابقه ملی ارائه سه دقیقه ای

    جهت ثبت نام در مسابقه روی لینک زیر کلیک نمایید.
  • مسابقه ملی ارائه سه دقیقه ای

    بسمه تعالیمعرفی مسابقه ملی ارائه سه دقیقه ای «سدید»مسابقات ملی ارائه سه دقیقه ای سدید بستری برای رشد و تقویت مهارتهای ارتباطی بیانی و ایده پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهشها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است. این مسابقات…
  • کتاب «سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»، منتخب هشت‌بهشت برای مطالعه دانشجویان

    کتاب «سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»، منتخب هشت‌بهشت برای مطالعه دانشجویان معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این بار کتاب «سه‌دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد»، اثر نادر ابراهیمی را برای مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت و مطالعه…
  • جهت شرکت در آزمون به منو آزمون مراجعه نمایید
  • آزمون در روز جمعه 26 آبان ماه از ساعت 9 صبح الی 24 در دسترس خواهد بود. و هر دانشجو صرفا…
  • پیشنهاد مطالعه کتاب «بازگشت به رام‌الله» به دانشجویان و عموم مردم برای شرکت در مسابقه…
  • هر ماه یک کتاب،‌ یک مسابقه📚 🟡 هم‌صدا با ملت‌های جهان و در حمایت از "مردم مظلوم غزه" 📒…
  • آزمون در روز جمعه 26 آبان ماه از ساعت 9 صبح الی 24 در دسترس خواهد بود. و هر دانشجو صرفا…

معرفی کتاب عشق هشتم

کتاب عشق هشتم اثری از کمال السید، نویسنده عرب زبان و پژوهشگر در زمینه تاریخ و زندگی اهل بیت و امامان، با ترجمه حسین سیدی است. این کتاب نگاهی نو به زندگی و زمانه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) دارد. 

کتاب عشق هشتم کتاب برگزیده نخستین دوره انتخاب کتاب سال رضوی و کتاب سال حوزه شده است.4

 

درباره کتاب عشق هشتم

عشق هشتم روایتی از زندگی حضرت معصومه (س) و امام (ع) است. کمال السید در این کتاب سعی کرده است تا نگاهی نو به زندگی و زمانه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) داشته باشد و وقایع زندگی هر دو را با زبانی شیوا و فصیح، بیان کند. 

این کتاب با شرح وقایع سفر امام رضا (ع) از مدینه به خراسان آغاز می‌شود. سپس در ادامه به ماجرا تحمیل ولایت عهدی به آن حضرت ادامه پیدا می‌کند و در نهایت نیز از شهادت آن امام می‌گوید. 

همچنین سفر حضرت معصومه (س) و برادرانش را روایت می‌کند. سفری که به منظور دیدن امام رضا انجام شده بود و در نهایت به شهادت آنان منجر شد و بیماری را به حضرت معصومه انتقال داد و سبب شد تا ایشان در شهر قم وفات پیدا کنند.

در این اثر، روایتی را می‌خوانیم که داستان‌وار تعریف می‌شود. از زندگی سیاسی، عبادی و اجتماعی امام رضا صحبت می‌کند و علاوه بر پرداختن به موضوعات اصلی زندگی این دو بزرگوار به شرح وقایع دیگر نیز می‌پردازد: شهادت امام موسی کاظم(ع)، داستان پس گرفتن فدک، وفات رشید و رسیدن خلافت به پسرانش، شرح تاریخ آن زمان و اعلام امامت امام هشتم، داستان غارت خانه‌های علویان به دست جلودی یکی از مأموران مأمون، داستان لباس سبز (نماد شیعیان) به جای لباس مشکی، پوشیدن مأمون، خبر ارتش شورش‌های متعدد در زمان مأمون. همچنین در خلال روایت ماجراهایی که میان مامون و امام رضا (ع) رخ داد از گفت‌وگوهای امام رضا(ع) با مردم، دانشمندان و… و پذیرفتن ولیعهدی مامون و حرکت امام رضا (ع) از مدینه و گذر از منازلی چون مکه، بصره و… و رسیدن به مرو نیز می‌گوید. 

کمال السید در انتهای کتاب نیز از کرامات حضرت معصومه (س) می‌گوید.

 

کتاب عشق هشتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

عشق هشتم اثری تاثیرگذار و دلنشین است. خواندن این کتاب را به تمام کسانی که دوست دارند با زندگی و فعالیت‌های امام رضا و حضرت معصومه آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم .

 

درباره کمال السید

کمال السید نویسنده عراقی‌الاصل و عرب زبانی است که در حدود بیست و پنج سال پیش به ایران مهاجرت کرد. چرا که زندگی او در عراق مصادره شده بود. رضا امیرخانی، نویسنده و رئیس انجمن قلم ایران، پس از اینکه با این نویسنده آشنا شد، از علاقه او به دریافت تابعیت ایرانی آگاه شد و با کمک‌های او و نامه‌ای که به رهبری نوشته بود، موفق شد تا تابعیت ایرانی را برای این نویسنده عرب زبان بگیرد. 

کمال السید بیش از صد و سی کتاب و اثر پژوهشی در کارنامه خود دارد؛ مجموعه‌ای تاریخی از زندگی اهل بیت (ع) و امامان. از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های زنی به نام زینب، ششمین باغبان اندیشه، زندگینامه امام هفتم و عشق هشتم اشاره کرد. این اثر موفق شد تا عنوان رمان برگزیده انجمن قلم ایران و جشنواره رضوی را از آن خود کند.