محمد شیخلر از اعضای موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)»  در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره کتاب «مسیح در شب قدر» اظهار داشت: دی ماه ۱۳۹۳ برای اولین بار خبر انتشار کتاب «مسیح در شب قدر» منتشر شد؛ کتابی که به روایت حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در منازل شهدای ارمنی و آشوری از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۹ می‌پردازد.

شیخلر با تاکید بر استقبال چهره‌های فرهنگی از این کتاب ابراز داشت: چند روز بعد از انتشار کتاب، رهبر معظم انقلاب، مجددا به دیدار خانواده شهدای مسیحی رفتند و طبیعی بود که شاهد ویرایش جدیدی از کتاب «مسیح در شب قدر» باشیم و در فاصله کمی، ویرایش جدید که شامل دیدارهای سال ۹۳ بود، به کتاب اضافه شد.

این عضو موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» ضمن اشاره به ترجمه شدن این اثر افزود: با توجه به موضوع و محتوای کتاب، عملیات ترجمه این اثر کلید زده شد و بلافاصله کتاب به زبان انگلیسی برگردان شد. بنابراین نخستین نسخه ترجمه به زبان انگلیسی بود و در سالگرد انتشار کتاب، در دی ماه ۱۳۹۴ نسخه انگلیسی منتشر شد.

به گفته وی ترجمه عربی این کتاب هم در دستور کار جمعیت «المعارف» لبنان قرار گرفت و همزمان با رونمایی کتاب در سال ۱۳۹۵، رییس جمهور لبنان نیز از انتشار کتاب تقدیر کرد.

شیخلر با تاکید بر اینکه انتشارات صهـبا در سال ۱۳۹۶ نسخه عربی و انگلیسی کتاب را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عنوان هدیه ارسال کرد و چندی بعد، نامه‌ای از دفتر ایشان برای انتشارات صهبا ارسال شد، گفت: یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۷ در سفر آقای نیکول پاشینینان، نخست وزیر ارمنستان به ایران و در دیداری که با حضرت آیت الله خامنه‌ای داشتند، رهبر انقلاب، نسخه انگلیسی کتاب را به نخست وزیر ارمنستان اهدا کردند. (تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۷)