خبرگزاری شبستان؛ کتاب "دختر پیامبر" برگرفته از گفتارهای علامه عسگری نوشته آیت الله جاودان، در 128 صفحه و در شمارگان 5 هزار نسخه و به قیمت چهار هزار تومان توسط انتشارات مطیع چاپ شده است

این کتاب مروری بر زندگانی دخت پیامبر اعظم حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) است که در عین اختصار با نگاهی دقیق و تحقیقی در دو فصل خاکسپاری و مدفن توسط آیت‌الله جاودان به زیور طبع آراسته شده است.

نویسنده این کتاب معتقد است که این نگرش به زندگانی حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگرفته از روش تحلیلی علامه سیدمرتضی عسکری در مقوله تاریخ اسلام است. همچنین آیت‌الله جاودان کتاب «دختر پیامبر» را برگرفته از سلسله دروس مرحوم علامه عسکری می‌داند.

مطالب این کتاب به دو بخش کلی تقسیم می‌شود؛ بخش اول هم به دو قسمت تقسیم می‌شود. در قسمت اول بخش اول بحث بیشتر جدلی و احتجاجی است؛ به این معنا که نظرات شیعی را در تبیین و تحلیل حوادث صدر اسلام مطرح کرده و روی آن بحث می‌کند. این بخش با بررسی جریان سقیفه و تبیین و تحلیل آن شروع شده و سپس به حکومت زاییده شده از آن و آثار و نتایجی که به بار آورده است، می‌پردازد. در قسمت دوم از بخش اول هم به مسائل مهم و اصلی از جمله بیماری، وفات و خاکسپاری دختر پیامبر(ص) پرداخته می‌شود که شکل بحث بیشتر توضیحی تبیینی است.