به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی در خصوص این کتاب‌ها گفت:  این دو کتاب جدید در آستانه انتخابات شاخص‌های یک سیاستمدار تراز انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد و ما قصد داریم با انتشار این کتاب‌ها فضای انتخابات به مطالبه عمومی از رئیس جمهور آینده تبدیل شود.
آقای محمد علی قندهاری افزود: کتاب دولت جوان حزب اللهی، رایگان در فضای مجازی عرضه شده است تا همه قشر‌ها بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

 


وی افزود: انتشارت انقلاب اسلامی در آستانه یازده سالگی اش ۲۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده و امروز از نشان گرافیکی (لوگو) آن نیز رونمایی شده است.
آقای قندهاری گفت: نشان جدید انتشارات با تمرکز و تکرار بر حرف الف است تا طراحی بصری جدیدی هم در این ایام ارائه کرده باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی گردآورنده کتاب رجل سیاسی هم در مراسم رونمایی کتاب گفت: این کتاب در هفت فصل باور‌های سیاستمدار تراز، شناخت‌های لازم برای سیاستمدار تراز، شاخص‌های سیاستمدار تراز، اهداف سیاستمدار تراز، وظایف سیاستمدار تراز، الگو‌های سیاستمدار تراز و جلوه‌هایی از الگوی سیاستمدار تراز را نشان می‌دهد.

 

 


وی افزود: در فصل شاخص‌های سیاستمدار تراز ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری سیاستمدار ذکر شده است. این شخص باید به اسلام ناب، محور بودن مردم و پیشرفت پایبند باشد.
آقای محمدی گفت: سیاستمدار تراز باید به دنبال محقق کردن معارف اسلام در جامعه اسلامی است. در فصل وظایف سیاستمدار تراز رعایت تقوا از مهمترین بخش‌های این فصل است.
وی افزود: در این فصل به گناه‌هایی که مسوولان ممکن است مرتکب آن‌ها شوند از جمله تخطی از قانون اساسی اشاره شده است. در فصل ششم الگو‌های سیاستمدار تراز از سخنان و الگو‌های تبیین شده توسط مقام معظم رهبری ذکر شده و از دو الگوی بزرگ اسلامی یعنی حضرت امیرالمومنین و امام خمینی در این بخش استفاده کرده ایم.
گردآورنده کتاب رجل سیاسی گفت: در فصل هفتم نیز جلوه‌هایی از الگوی سیاستمدار تراز آماده شده است. عمار یاسر، شهید بهشتی، سردار سلیمانی و شهیدان باهنر و رجایی به عنوان الگو‌های یک سیاستمدار تراز مطرح شده اند. سیاستمدار تراز باید معارف اسلامی را بشناسد. این سیاستمدار باید به مبانی و اصول دین پایبند باشد.
کتاب دولت جوان حزب اللهی، دیگر کتابی که در مراسم امروز رونمایی شد با مشارکت ۱۵ استاد دانشگاه تهیه و گردآوری شده است.
این کتاب در چهار فصل به تبیین مفهوم شناسی جوان و جوانی و جوان حزب اللهی در منظومه فکری آیت الله خامنه‌ای، ضرورت تشکیل دولت جوان حزب اللهی و الزامات آن، ماهیت، مبانی و اهداف دولت جوان حزب اللهی و شاخص‌های دولت جوان حزب اللهی پرداخته است.
این اثر با مشارکت محسن طاهری، محمد روحانی مقدم، علی تقی پور، غفار شاهدی، محمود اسدی، علی خلخالی، فاطمه بوربور، طاهره زرنگار، معصومه ذبیحی، سیمین عرب، مریم ضیایی نجف آبادی، بیتا سعیدی عبدی، محبوبه درخشنده، مریم آقائی بجستانی و شهرزاد هوشمندی نیا تهیه و گردآوری شده است.
دو تن از تهیه کنندگان این کتاب به بیان توضیحاتی درباره جزییات این کتاب پرداختند و تاکید کردند:
اگر سیاستمداران می‌خواهند اقدام کنند باید به شاخص‌های مندرج در این کتاب‌ها عمل کنند. حتی رسانه‌ها نیز باید متخصصان و کارشناسان و اساتید دانشگاه و حوزه را دائم به بازخوانی این شاخص‌ها ترغیب کنید تا به این شاخص‌ها به یک گفتمان تبدیل شود. این گفتمان حتی در نظام آموزش کشور باید به دانش حکمرانی اسلامی تبدیل شود. کشور در همه این زمینه عقب است و نیاز به کار زیادی دارد.

 


هر روز که می‌گذرد شبهات و پرسش‌های زیادی در این زمینه‌ها به وجود می‌آید. تواصی به حق و تواصی به صبر باید دائما انجام شود. امیدوارم در انتخابات پیش رو مطالبات مقام معظم رهبری در تراز یک سیاستمدار خوب انعکاس پیدا کند.

انتهای پیام